Wikia

Club Penguin Polska

Club Penguin

Dyskusja0
594strony na
tej wiki
Club Penguin Membership Page Logo October 2012
Club Penguingra MMORPG stworzona przez New Horizon Interactive w levie 2005 r., a oficjalnie udostępniona 24 października 2005 r. Składa się z wirtualnego świata, oferującego szeroki wybór minigier i innych zajęć online. Obszarem gry jest śnieżna Wyspa Club Penguin. Za pomocą wirtualnej waluty, "coins", użytkownicy mogą kupować w grze przedmioty i zwierzątka – Puffle. Club Penguin jest przeznaczona w szczególności dla dzieci w wieku 6-14 lat, dlatego pilnowanie bezpieczeństwa użytkowników jest ważną odpowiedzialnością twórców. Głównym twórcą gry był Lance Priebe, a współtwórcami Lane Merrifield i Dave Krysko. Liczy się, że dziś w Club Penguin gra około 150 milionów osób z całego świata.

Gameplay Edytuj

Mapa Club Penguin

Obecna mapa Club Penguin. W górze widoczne zaproszenie na Earth Day Party 2012

W Club Penguin gracze tworzą i kierują avatarami o wyglądzie animowanych Pingwinów. Mimo, że gra sama w sobie jest darmowa, możliwe jest wykupienie "Membera", dzięki któremu dostaje się dostęp do bonusowej zawartości, jak np. kupowanie ubrań, dekorowanie swojego igloo, i wiele innych.

Gracze mają również możliwość zbierania stampów, walki na śnieżki, grania w minigry i zabawy z graczami z całego świata. Osoby zachowujące się w zły sposób i łamiące reguły są natychmiast karane i mogą zostać wyrzucone z gry.

Historia Edytuj

Disney Edytuj

1 sierpnia 2007 r. Club Penguin został kupiony przez The Walt Disney Company. Dzięki Disney gra miała dotrzeć do wielu różnych państw, w wielu różnych językach. Disney miał też pomóc w uczynieniu Club Penguin lepszym i bezpieczniejszym miejscem dla graczy.

Disney kupiło Club Penguin za kwotę wstępną 350 milionów amerykańskich dolarów, z kolejnymi 350 milionami do zapłacenia jeśli określone warunki zostały spełnione do 2009 r.

Partnerstwa Edytuj

W lecie 2012 r. Club Penguin było sponsorowane przez Marvel, "Shake it up" Disneya i "Innocent Fruit Smoothies". Uważa się, że Club Penguin zdecydowało się na partnerstwo z tymi kompaniami by zwiększyć popularność gry i w efekcie przyciągnąć więcej graczy.

Zabawki Edytuj

Club Penguin zaczęło sprzedawać swoje towary w 2006 r. za pomocą sklepu na swojej stronie internetowej. W 2007, gdy zostało kupione przez Disney, zdecydowano udostępnić zabawki również w innych sklepach. 24 października 2008 roku rozpoczęto sprzedaż zabawek Club Penguin w sklepach na całym świecie.

Zabawki Club Penguin to między innymi pluszowe pingwiny, puffle, figurki i karty Card-Jitsu.

Książki Edytuj

Dziesięć książek: "The Ultimate Official Club Penguin Guide Volume 1", "The Official Stage Playbook", "Secret Agent Handbook", "Stowaway! Adventures at Sea" and "Waddle Lot of Laughs", The Great Puffle Switch, Dancing with Cadence, Shadow Guy and Gamma Gal: Heroes Unite, Stuck on Puffles, and The Card-Jitsu Handbook zostały utworzone przez Snowball Press, jedyne wydawnictwo w Club Penguin. Istnieje również coroczna kronika Club Penguin zawierająca opisy imprez na wyspie i innych ważnych wydarzeń.

Filmy animowane Edytuj

Od 3 grudnia 2011 r. na oficjalnym kanale Club Penguin na Youtube pojawiają się odcinki Club Penguin Animated Short. Można je też zobaczyć czasem na Disney XD i Disney Channel. W niedalekiej przyszłości ma powstać pełny animowany serial telewizyjny bazujący na Club Penguin.

Ciekawostki Edytuj

  • Rsnail wpadł na pomysł stworzenia Club Penguin pewnego dnia w 2004 r. kiedy oglądał wiadomości w telewizji.
  • W latach 2005-2007, popularność Club Penguin zaczęła bardzo szybko wzrastać, mimo, że gra nie była reklamowana aż do wykupienia jej przez Disney.
  • Club Penguin rozpoczęło swoją działalność mając 10 pracowników, ale już pod koniec 2006 r. ta liczba wzrosła do ponad 100. Obecnie nad grą pracuje 200 osób, co przewyższa ilość pracowników Twittera.
  • Codziennie grę odwiedza 25 tys. graczy.
  • Pracownicy Club Penguin otrzymują 40 tys. maili dziennie i jednocześnie starają się odpowiadać na każdy z nich.
  • Przychód gry wynosi około 50 milionów dolarów.
  • Club Penguin jest aktualizowane co najmniej raz na tydzień, niezależnie od okazji.

Języki Edytuj

Club Penguin jest obecnie dostępne w sześciu językach:

  • Angielski
  • Hiszpański
  • Francuski
  • Niemiecki
  • Portugalski
  • Rosyjski

Nagrody Edytuj

Club Penguin zostało wyróżnione następującymi nagrodami:

  • 2009 Webby Awards
  • Wired Kids- Best of the Web Award 2009
  • Parents Choice Recommended- Gold Award- 2008
  • Children's Technology Review- Editor's Choice
  • N.A.P.P.A. Gold 2008
  • Kidspot- Best of 2008
  • Entertainment Standard of Excellence- WebAwards- 2009
  • BAFTA Awards- Nominee
  • Better Business Bureau - Kid's Privacy Seal of Approval.
  • Better Business Bureau- 2008 Torch Award
  • TRUSTe

Galeria Edytuj

Edytuj

Strona główna Edytuj

Linki Edytuj

Strony wspierające Club Penguin Edytuj

W Club Penguin można zagrać na następujących stronach:

Więcej od Wikii

Losowa wiki